Bezpłatne szkolenie informatyczne dla nauczycieli
18 lutego 2011
Czy można skutecznie uczyć się na odległość? Zdecydowana większość małopolskich pedagogów . . .
Czy można skutecznie uczyć się na odległość? Zdecydowana większość małopolskich pedagogów, którzy ukończyli szkolenie e-learningowe w ramach projektu „Doskonalenie zawodowe nauczycieli w dziedzinie wykorzystania technologii informacyjnej” przekonuje, że tak. Do tej pory kwalifikacje informatyczne podniosło już 78 osób. Zaś kolejne 60 zdobywa w ten sposób nową wiedzę. Nabór na nowe szkolenia e-learnongowe wciąż trwa. Organizatorzy czekają na zgłoszenia.
Realizowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie we współpracy z małopolskim Kuratorium Oświaty i Urzędem Marszałkowskim szkolenia dla nauczycieli przedmiotów nieinformatycznych są innowacyjną odpowiedzią na trendy zaznaczające się we współczesnej edukacji. Chodzi o wykształcenie nowoczesnego nauczyciela, który sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w pracy z uczniem. Jedną z dróg ku temu wiodących jest właśnie nauczanie na odległość (e-edukacja). Przeszkolony tą metodą nauczyciel otrzyma narzędzia do pracy, w podobny sposób, ze swoimi wychowankami.
Zaproponowane przez WUP szkolenia mają charakter mieszany („blended - learning"). Są połączeniem nauczania zdalnego z tradycyjnymi metodami. Ich uczestnicy prócz samodzielnej pracy na platformie zdalnego nauczania Moodle spotykają się wykwalifikowanym trenerem-wykładowcą na zjazdach konsultacyjnych.
- Spotkania konsultacyjne są potrzebne nie tylko po to, aby indywidualnie omówić problemy, przed którymi stanęli poszczególni uczestnicy. Na pierwszych konsultacjach kursanci zapoznają się m.in. z platformą zdalnego nauczania. Kolejne obejmuje realizację trudniejszych partii materiału. Na trzecim i czwartym spotkaniu realizujemy zadania związane z przeprowadzeniem lekcji z użyciem technologii informacyjnej – wylicza Ireneusz Kuprowski, trener DZN szkolący w systemie e-learningowym.
Udział w szkoleniach jest całkowicie bezpłatny. Kursanci otrzymują również nieodpłatnie trzytomowy podręcznik, w oparciu o który opracowano materiał szkoleniowy. Treść szkolenia obejmuje zagadnienia związane z wykorzystaniem komputera, Internetu oraz multimediów w pracy zawodowej nauczyciela. Kurs trwa 16 tygodni i obejmuje 80 godzin indywidualnej pracy na platformie Moodle. Zaliczenia odbywają się drogą elektroniczną. Dodatkowo uczestnicy e-learningu mają możliwość nieodpłatnego zdawania egzaminu ECDL START.
Czy e-learnig jest trudny? Jednym z podstawowych warunków jest posiadanie przez uczestnika podstawowej wiedzy z zakresu technologii informacyjnej.
- E-learning jest dla niektórych wyzwaniem. Uczestnicy muszą mieć po prostu przygotowanie informatyczne. Młodzi nauczyciele nie mają z tym większych problemów - mówi trener Kuprowski.
Kolejnym wyzwaniem, przed którym stają kursanci jest systematyczna, samodzielna praca w domu. Na naukę trzeba wygospodarować przeciętnie pięć godzin tygodniowo. Uczestnik musi więc wykazać się dużą samodyscypliną.
I warunek natury technicznej. Uczestnicy e-kształcenia powinni mieć w domach dobrej jakości łącza internetowe. Przy edukacji na odległość dobra łączność to podstawa.
Nauczyciele, którzy zdecydowali się na informatyczne kształcenie na odległość chwalą tę metodę.
- Zdecydowałam się na metodę e-leraningową ponieważ już korzystałam z tego rodzaju szkoleń i byłam zadowolona. Taka forma daje mi większą swobodę i lepsze dysponowanie swoim czasem. Sama decyduję kiedy i ile czasu poświęcam na szkolenie. Tę formę kształcenia oceniam na bardzo dobry z plusem. Jej podstawowe zalety to: wygoda dla "uczniów" mających też inne zobowiązania oraz lepsza komunikacja między uczącymi się. Zawsze można zasięgnąć opinii i porady w danej chwili poprzez gadu- gadu, skape’a, maile. E-learning pozwala pracować we własnym tempie. Materiały audiowizualne pozwalają na powrót do danego materiału albo tylko jego części – mówi Anna Maria Ciepły ucząca w I LO w Olkuszu.
Jej zdaniem e-learning jest dobrą alternatywa dla tradycyjnych kursów. Pozwala na indywidualne kierowanie własną edukacją.
Czy umiejętności zdobyte na kursie e-learningowym znajdują odzwierciedlenie w pracy dydaktycznej przeszkolonych nauczycieli? Czy wykorzystują je w praktyce dydaktycznej?
- Staram się, aby były obecne w większości tematów: jeśli nie bezpośrednio na lekcji, to zadaję takie prace domowe, które uczeń musi przesłać mi emailem albo musi zrobić zadanie w Internecie – zaznacza Anna Ciepły.
Tak więc warto skorzystać z tej formy samokształcenia, jaką jest e-learning.
Wszelkie informacje na temat informatycznego szkolenia e-learningowego znajdziecie Państwo na stronie www.nauczyciele.mos.krakow.pl
Anna Kasprzyk
Realizowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie we współpracy z małopolskim Kuratorium Oświaty i Urzędem Marszałkowskim szkolenia dla nauczycieli przedmiotów nieinformatycznych są innowacyjną odpowiedzią na trendy zaznaczające się we współczesnej edukacji. Chodzi o wykształcenie nowoczesnego nauczyciela, który sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w pracy z uczniem. Jedną z dróg ku temu wiodących jest właśnie nauczanie na odległość (e-edukacja). Przeszkolony tą metodą nauczyciel otrzyma narzędzia do pracy, w podobny sposób, ze swoimi wychowankami.
Zaproponowane przez WUP szkolenia mają charakter mieszany („blended - learning"). Są połączeniem nauczania zdalnego z tradycyjnymi metodami. Ich uczestnicy prócz samodzielnej pracy na platformie zdalnego nauczania Moodle spotykają się wykwalifikowanym trenerem-wykładowcą na zjazdach konsultacyjnych.
- Spotkania konsultacyjne są potrzebne nie tylko po to, aby indywidualnie omówić problemy, przed którymi stanęli poszczególni uczestnicy. Na pierwszych konsultacjach kursanci zapoznają się m.in. z platformą zdalnego nauczania. Kolejne obejmuje realizację trudniejszych partii materiału. Na trzecim i czwartym spotkaniu realizujemy zadania związane z przeprowadzeniem lekcji z użyciem technologii informacyjnej – wylicza Ireneusz Kuprowski, trener DZN szkolący w systemie e-learningowym.
Udział w szkoleniach jest całkowicie bezpłatny. Kursanci otrzymują również nieodpłatnie trzytomowy podręcznik, w oparciu o który opracowano materiał szkoleniowy. Treść szkolenia obejmuje zagadnienia związane z wykorzystaniem komputera, Internetu oraz multimediów w pracy zawodowej nauczyciela. Kurs trwa 16 tygodni i obejmuje 80 godzin indywidualnej pracy na platformie Moodle. Zaliczenia odbywają się drogą elektroniczną. Dodatkowo uczestnicy e-learningu mają możliwość nieodpłatnego zdawania egzaminu ECDL START.
Czy e-learnig jest trudny? Jednym z podstawowych warunków jest posiadanie przez uczestnika podstawowej wiedzy z zakresu technologii informacyjnej.
- E-learning jest dla niektórych wyzwaniem. Uczestnicy muszą mieć po prostu przygotowanie informatyczne. Młodzi nauczyciele nie mają z tym większych problemów - mówi trener Kuprowski.
Kolejnym wyzwaniem, przed którym stają kursanci jest systematyczna, samodzielna praca w domu. Na naukę trzeba wygospodarować przeciętnie pięć godzin tygodniowo. Uczestnik musi więc wykazać się dużą samodyscypliną.
I warunek natury technicznej. Uczestnicy e-kształcenia powinni mieć w domach dobrej jakości łącza internetowe. Przy edukacji na odległość dobra łączność to podstawa.
Nauczyciele, którzy zdecydowali się na informatyczne kształcenie na odległość chwalą tę metodę.
- Zdecydowałam się na metodę e-leraningową ponieważ już korzystałam z tego rodzaju szkoleń i byłam zadowolona. Taka forma daje mi większą swobodę i lepsze dysponowanie swoim czasem. Sama decyduję kiedy i ile czasu poświęcam na szkolenie. Tę formę kształcenia oceniam na bardzo dobry z plusem. Jej podstawowe zalety to: wygoda dla "uczniów" mających też inne zobowiązania oraz lepsza komunikacja między uczącymi się. Zawsze można zasięgnąć opinii i porady w danej chwili poprzez gadu- gadu, skape’a, maile. E-learning pozwala pracować we własnym tempie. Materiały audiowizualne pozwalają na powrót do danego materiału albo tylko jego części – mówi Anna Maria Ciepły ucząca w I LO w Olkuszu.
Jej zdaniem e-learning jest dobrą alternatywa dla tradycyjnych kursów. Pozwala na indywidualne kierowanie własną edukacją.
Czy umiejętności zdobyte na kursie e-learningowym znajdują odzwierciedlenie w pracy dydaktycznej przeszkolonych nauczycieli? Czy wykorzystują je w praktyce dydaktycznej?
- Staram się, aby były obecne w większości tematów: jeśli nie bezpośrednio na lekcji, to zadaję takie prace domowe, które uczeń musi przesłać mi emailem albo musi zrobić zadanie w Internecie – zaznacza Anna Ciepły.
Tak więc warto skorzystać z tej formy samokształcenia, jaką jest e-learning.
Wszelkie informacje na temat informatycznego szkolenia e-learningowego znajdziecie Państwo na stronie www.nauczyciele.mos.krakow.pl
Anna Kasprzyk
- 2024:
- 2023:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2023
- Wiadomości archiwalne: luty 2023
- Wiadomości archiwalne: marzec 2023
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2023
- Wiadomości archiwalne: maj 2023
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2023
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2023
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2023
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2023
- Wiadomości archiwalne: październik 2023
- Wiadomości archiwalne: listopad 2023
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2023
- 2022:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2022
- Wiadomości archiwalne: luty 2022
- Wiadomości archiwalne: marzec 2022
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2022
- Wiadomości archiwalne: maj 2022
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2022
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2022
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2022
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2022
- Wiadomości archiwalne: październik 2022
- Wiadomości archiwalne: listopad 2022
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2022
- 2021:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2021
- Wiadomości archiwalne: luty 2021
- Wiadomości archiwalne: marzec 2021
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2021
- Wiadomości archiwalne: maj 2021
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2021
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2021
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2021
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2021
- Wiadomości archiwalne: październik 2021
- Wiadomości archiwalne: listopad 2021
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2021
- 2020:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2020
- Wiadomości archiwalne: luty 2020
- Wiadomości archiwalne: marzec 2020
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2020
- Wiadomości archiwalne: maj 2020
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2020
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2020
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2020
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2020
- Wiadomości archiwalne: październik 2020
- Wiadomości archiwalne: listopad 2020
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2020
- 2019:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2019
- Wiadomości archiwalne: luty 2019
- Wiadomości archiwalne: marzec 2019
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2019
- Wiadomości archiwalne: maj 2019
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2019
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2019
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2019
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2019
- Wiadomości archiwalne: październik 2019
- Wiadomości archiwalne: listopad 2019
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2019
- 2018:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2018
- Wiadomości archiwalne: luty 2018
- Wiadomości archiwalne: marzec 2018
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2018
- Wiadomości archiwalne: maj 2018
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2018
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2018
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2018
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2018
- Wiadomości archiwalne: październik 2018
- Wiadomości archiwalne: listopad 2018
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2018
- 2017:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2017
- Wiadomości archiwalne: luty 2017
- Wiadomości archiwalne: marzec 2017
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2017
- Wiadomości archiwalne: maj 2017
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2017
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2017
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2017
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2017
- Wiadomości archiwalne: październik 2017
- Wiadomości archiwalne: listopad 2017
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2017
- 2016:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2016
- Wiadomości archiwalne: luty 2016
- Wiadomości archiwalne: marzec 2016
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2016
- Wiadomości archiwalne: maj 2016
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2016
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2016
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2016
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2016
- Wiadomości archiwalne: październik 2016
- Wiadomości archiwalne: listopad 2016
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2016
- 2015:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2015
- Wiadomości archiwalne: luty 2015
- Wiadomości archiwalne: marzec 2015
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2015
- Wiadomości archiwalne: maj 2015
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2015
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2015
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2015
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2015
- Wiadomości archiwalne: październik 2015
- Wiadomości archiwalne: listopad 2015
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2015
- 2014:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2014
- Wiadomości archiwalne: luty 2014
- Wiadomości archiwalne: marzec 2014
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2014
- Wiadomości archiwalne: maj 2014
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2014
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2014
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2014
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2014
- Wiadomości archiwalne: październik 2014
- Wiadomości archiwalne: listopad 2014
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2014
- 2013:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2013
- Wiadomości archiwalne: luty 2013
- Wiadomości archiwalne: marzec 2013
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2013
- Wiadomości archiwalne: maj 2013
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2013
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2013
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2013
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2013
- Wiadomości archiwalne: październik 2013
- Wiadomości archiwalne: listopad 2013
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2013
- 2012:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2012
- Wiadomości archiwalne: luty 2012
- Wiadomości archiwalne: marzec 2012
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2012
- Wiadomości archiwalne: maj 2012
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2012
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2012
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2012
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2012
- Wiadomości archiwalne: październik 2012
- Wiadomości archiwalne: listopad 2012
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2012
- 2011:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2011
- Wiadomości archiwalne: luty 2011
- Wiadomości archiwalne: marzec 2011
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2011
- Wiadomości archiwalne: maj 2011
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2011
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2011
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2011
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2011
- Wiadomości archiwalne: październik 2011
- Wiadomości archiwalne: listopad 2011
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2011
- 2010:
- Wiadomości archiwalne: styczeń 2010
- Wiadomości archiwalne: luty 2010
- Wiadomości archiwalne: marzec 2010
- Wiadomości archiwalne: kwiecień 2010
- Wiadomości archiwalne: maj 2010
- Wiadomości archiwalne: czerwiec 2010
- Wiadomości archiwalne: lipiec 2010
- Wiadomości archiwalne: sierpień 2010
- Wiadomości archiwalne: wrzesień 2010
- Wiadomości archiwalne: październik 2010
- Wiadomości archiwalne: listopad 2010
- Wiadomości archiwalne: grudzień 2010
- 2009: