• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"

22 czerwca 2010

Projekt edukacyjny „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” był kontynuacją I etapu tegoż Projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

     Projekt edukacyjny „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” był kontynuacją I etapu tegoż Projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
     Koncepcja Projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec i rozwijać. Celem było wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci w oparciu o teorie inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Teoria ta zakłada istnienie ośmiu typów inteligencji: językową, ruchową, matematyczno-logiczną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną, intrapersonalną, z których żadna nie jest ważniejsza od innej.
     Dnia 18 czerwca 2010 r. o godzinie 1700 w Szkole Podstawowej w Babicach na sali gimnastycznej odbyła się prezentacja efektów pracy uczniów uczestniczących w tym projekcie pt. „Wielka twórczość małych twórców”.
     W pokazie uczestniczyli rodzice uczniów, uczniowie Szkoły Podstawowej, nauczyciele, dyrekcja szkoły oraz zaproszeni goście. W czasie pokazu uczniowie śpiewali piosenki, tańczyli krakowiaka, przedstawili wizualizację Układu Słonecznego, inscenizację teatralną i wykonali akompaniament na instrumentach muzycznych do utworu J. Straussa „Tritsch Tratsch Polka”. W tym czasie odbyła się również prezentacja multimedialna zajęć projektowych i wernisaż prac uczniów.
     W czasie zajęć uczniowie przeprowadzali doświadczenia, poznawali reprezentantów różnych dziedzin, wykonywali prace z masy papierowej, uczyli się fotografować, mikroskopowali, malowali. W ramach projektu odbywały się również wycieczki: do teatru, gdzie uczniowie mieli możliwość poznania pracy aktora, do biblioteki na spotkanie z pisarzem. Uczniowie wybrali się również do Wytwórni Filmów Animowanych w Bielsku-Białej, gdzie poznawali proces powstawania filmu animowanego, pracę i ludzi zaangażowanych w produkcję. Na wycieczce krajoznawczej poznawali okolicę i uczyli się czytać oznaczenia na mapie.
     Udział w Projekcie stwarzał możliwość wszechstronnego rozwoju, kreatywności  i ciekawości poznawczej poprzez zmianę metod kształcenia, wprowadzenie nowych środków i rozwiązań dydaktycznych. Projekt pozwolił uczniom rozwinąć swoje umiejętności i wzmocnić swoje „słabe” i „mocne” strony. Uczniowie wzbogacili swoją wiedzę z zakresu nauki, kultury i sztuki.

Opracowała:  Agnieszka Jochymczyk