• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały

DOWODY OSOBISTE, MELDUNEK, WYBORY

 

Herb Babic

KARTA INFORMACYJNA
URZĄD GMINY W BABICACH
UL. KRAKOWSKA 56, 32-551 BABICE
poczta@babice.pl                                              www.babice.pl

 ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT STAŁY

PODSTAWA PRAWNA:
Art. 23 i 26 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r.o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity Dz.U. z 2006r, Nr 139, poz. 933 z późn. zm), § 16 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych ( Dz.U. z 30 grudnia 2002r, Nr 236 poz. 1999).
PODMIOT UPRAWNIONY DO WYSTĄPIENIA O ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Osoba prawnie zobowiązana do zameldowania  się, prawny lub faktyczny opiekun osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony druk E-1 – zgłoszenie zameldowania  w miejscu pobytu stałego. (załącznik)
2. Przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, statusu uchodźcy lub zgody na pobyt tolerowany albo zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej lub o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany.
3. Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu, a członek jego rodziny niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.
4. Dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu- do wglądu
OPŁATY:
Brak
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały.
2. W przypadku orzekania o zameldowaniu przez wydanie decyzji administracyjnej załatwienie sprawy winno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od organu orzekającego (art. 36 KPA)
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy
TRYB ODWOŁAWCZY:
------------------------- 
INNE INFORMACJE:
-------------------------
SPRAWĘ ZAŁATWIA:
Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych, pokój 103 tel. 6134013 wew. 23
WNIOSKI, FORMULARZE: DRUKI W TRAKCIE AKTUALIZACJI