• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

Zameldowanie na pobyt stały - nie dotyczy cudzoziemców

DOWODY OSOBISTE, MELDUNEK, WYBORY

 

Herb Babic

KARTA INFORMACYJNA
URZĄD GMINY W BABICACH
UL. KRAKOWSKA 56, 32-551 BABICE
poczta@babice.pl                                              www.babice.pl

 ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY - NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW

PODSTAWA PRAWNA:
Art. 5, 9, 10, 11,ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r.o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r, Nr 139, poz. 933 z późn. zm), § 2 i 4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U. z 30 grudnia 2002r, Nr 236 poz. 1999).
PODMIOT UPRAWNIONY DO WYSTĄPIENIA O ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Osoba prawnie zobowiązana do zameldowania się, prawny lub faktyczny opiekun osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych , członek rodziny lub inna osoba
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony druk E-1 – zgłoszenie pobytu stałego. (załącznik)
2. Do wglądu dowód osobisty.
3. Książeczka wojskowa. ( mężczyźni podlegający obowiązkowi wojskowemu)
4. Odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej.
5. Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób poprzednio zameldowanej w innej gminie)
6. Dokument poświadczający tytuł  prawny do lokalu – do wglądu
OPŁATY:
Brak
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
2. Dokonanie wpisu w książeczce wojskowej.
3. W przypadku gdy dane na druku lub dokumencie budzą wątpliwości, o zameldowaniu bądź odmowie zameldowania, orzeka się przez wydanie decyzji administracyjnej
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
2. W przypadku orzekania o zameldowaniu przez wydanie decyzji administracyjnej załatwienie sprawy winno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od organu orzekającego (art. 36 KPA)
TRYB ODWOŁAWCZY:
------------------------- 
INNE INFORMACJE:
1. Obowiązek meldunkowy powstaje najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia osoby do lokalu.
2. Druki meldunkowe wypełnia się odrębnie dla każdej osoby
SPRAWĘ ZAŁATWIA:
Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych, pokój 103 tel. 6134013 wew. 23 
WNIOSKI, FORMULARZE: DRUKI W TRAKCIE AKTUALIZACJI