Zameldowanie na pobyt stały - nie dotyczy cudzoziemców
DOWODY OSOBISTE, MELDUNEK, WYBORY
KARTA INFORMACYJNA |
|
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY - NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW |
|
PODSTAWA PRAWNA:
Art. 5, 9, 10, 11,ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r.o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r, Nr 139, poz. 933 z późn. zm), § 2 i 4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U. z 30 grudnia 2002r, Nr 236 poz. 1999).
|
|
PODMIOT UPRAWNIONY DO WYSTĄPIENIA O ZAŁATWIENIE SPRAWY: Osoba prawnie zobowiązana do zameldowania się, prawny lub faktyczny opiekun osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych , członek rodziny lub inna osoba
|
|
WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wypełniony druk E-1 – zgłoszenie pobytu stałego. (załącznik)
2. Do wglądu dowód osobisty. 3. Książeczka wojskowa. ( mężczyźni podlegający obowiązkowi wojskowemu) 4. Odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej. 5. Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób poprzednio zameldowanej w innej gminie) 6. Dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu |
|
OPŁATY: Brak
|
|
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: 1. Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
2. Dokonanie wpisu w książeczce wojskowej. 3. W przypadku gdy dane na druku lub dokumencie budzą wątpliwości, o zameldowaniu bądź odmowie zameldowania, orzeka się przez wydanie decyzji administracyjnej |
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 1. Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
2. W przypadku orzekania o zameldowaniu przez wydanie decyzji administracyjnej załatwienie sprawy winno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od organu orzekającego (art. 36 KPA) |
|
TRYB ODWOŁAWCZY: ------------------------- |
|
INNE INFORMACJE: 1. Obowiązek meldunkowy powstaje najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia osoby do lokalu.
2. Druki meldunkowe wypełnia się odrębnie dla każdej osoby |
|
SPRAWĘ ZAŁATWIA: Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych, pokój 103 tel. 6134013 wew. 23
|
|
WNIOSKI, FORMULARZE: DRUKI W TRAKCIE AKTUALIZACJI |