• Newsletter
  • ePUAP

Jesienna wyprawa; śladami Jana Pawła II po Dolinie Chochołowskiej

6 października 2014
W pierwszą sobotę października grupa dzieci z Babic, wraz opiekunami, wyruszyła na wyprawę na Podhale, odwiedzając miejsca upamiętniające wizytę Jana Pawła II w Dolinie Chochołowskiej.
U jej wejścia podziwialiśmy Siwą Polanę i stojące na niej góralskie zabudowania. To właśnie tutaj w roku 1983 wylądował helikopter z Janem Pawłem II na pokładzie, co upamiętnia krzyż ustawiony w tym miejscu.
Skorzystaliśmy z miejscowej atrakcji, pokonując część trasy tzw. „ciuchcią”, a idąc dalej pieszo podziwialiśmy Chochołowski Potok i skałki, spotkaliśmy się z pasącymi się owieczkami, zajrzeliśmy do pasterskich szałasów.
Na skraju Polany Chochołowskiej dotarliśmy do pięknej drewnianej kaplicy św. Jana Chrzciciela. Papież bywał w tym miejscu wiele razy, jako ksiądz, biskup i kardynał. Uczestniczyliśmy we mszy św., podczas której wszyscy uczestnicy naszej wyprawy otrzymali różańce misyjne.
Wędrując dalej przyszliśmy do schroniska. To tutaj Papież spotkał się z Lechem Wałęsą, o czym przypomina pamiątkowa tablica.
Zaopatrzeni w góralskie przysmaki (oscypki i korboce), udaliśmy się naszym autokarem do Witowa. W pięknej regionalnej bacówce zjedliśmy kiełbaski pieczone na ognisku. Były szaleństwa na karuzeli i wiele innych zabaw. W kościele parafialnym modlitwą różańcową objęliśmy wszystkie kontynenty świata.
Wspólne spacery i wspomnienia, śpiew, rozmowy w scenerii jesiennych krajobrazów pozostaną na długo w naszej pamięci. Wieczorem radośni i pełni wrażeń wróciliśmy do domów.