• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

VII Sesja Rady Gminy Babice w dniu 25 lutego 2011 r.

28 lutego 2011
     W dniu 25 lutego 2011 r. o godz. 9.00 w Urzędzie Gminy w Babicach odbyła się VII Sesja Rady Gminy Babice kadencji 2010-2014.
     Tematem obrad sesji było między innymi:
- podjęcie uchwały w sprawie  udzielenia  dotacji dla  Ochotniczych Straży Pożarnych.
     Uchwała dotyczyła udzielenia Ochotniczym Strażom Pożarnym z terenu Gminy Babice dotacji celowej ze środków budżetu gminy z przeznaczeniem na zakup energii elektrycznej i opału do części bojowej budynków OSP oraz na remonty bieżące ze środków pozostających w dyspozycji sołectw.
- podjęcie uchwały w sprawie  ustalenia wysokości  stawki za kilometr przebiegu pojazdu samochodowego nie będącego własnością Gminy.
     Rada Gminy podjęła decyzję o obniżeniu stawki określonej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  tak, aby stanowiły one 60% stawek określonych w rozporządzeniu.
 - podjęcie uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2012r.
     Przedmiotowa uchwała jest związana z Ustawą o Funduszu Sołeckim, której celem jest wzmocnienie samorządu lokalnego i wprowadzenie prostego, efektywnego systemu gospodarowania funduszami publicznymi. Nowe przepisy umożliwiają gminom chcącym skorzystać z tej formy wspierania sołectw odpowiednie instrumenty prawne. Środki funduszu winny być przeznaczone na realizację przedsięwzięć będących zadaniami własnymi gminy, służącymi poprawie warunków mieszkańców sołectw i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. Argumentem przemawiającym za wyodrębnieniem funduszu sołeckiego są dodatkowe środki z budżetu państwa, które w przypadku jego nieutworzenia nie przysługują. Zwrot środków może wynieść do 30% wykonanych wydatków. Na wyodrębnieniu funduszu sołeckiego korzystają przede wszystkim mniejsze sołectwa gminy, które dzięki ustawowemu funduszowi sołeckiemu będą miały do dyspozycji większe środki niż w przypadku gdyby uchwała nie została podjęta.
- podjęcie uchwały w sprawie  opłat za świadczenia w przedszkolach samorządowych prowadzonych  przez Gminę  Babice .
     Znowelizowana ustawa o systemie oświaty obliguje organy prowadzące do ustalenia wysokości opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola publiczne w czasie przekraczającym wymiar zajęć przeznaczony na realizację programu wychowania przedszkolnego, uwzględniającego podstawę programową wychowania przedszkolnego i zapewnienia bezpłatnego nauczania, wychowanie i opiekę w czasie nie krótszym niż 5 godzin dziennie. W podjętej uchwale wyszczególnione zostały świadczenia opiekuńczo-wychowawcze udzielane przez przedszkola w czasie przekraczającym czas bezpłatnego nauczania (wymiar 5 godzin dziennie od 8.00 do 13.00) z zachowaniem realizacji programu wychowania przedszkolnego.
- podjęto uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę  działek numer 1114, 1116, 1117, 1118,1119/1, położonych w obrębie  Babice, w trybie  przetargu.
- podjęto uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie  działek w Babicach na okres 5 lat w trybie przetargu ograniczonego.
- podjęto uchwałę w sprawie  określenia górnych stawek opłat za usługi usuwania odpadów z nieruchomości.
     Przedmiotowa uchwała umożliwia egzekwowanie usuwania nieczystości od wszystkich mieszkańców. Uchwalenie górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za pozbywanie się odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych pozwoli Gminie na precyzyjne określenie wysokości opłaty w stosunku do mieszkańców, którzy nie zawarli umów na odbieranie odpadów komunalnych lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych, wobec których konieczne jest ustanowienie wywozu zastępczego.  
 - podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2020.
     Konieczność podjęcia uchwały jest związana z wdrażaniem zapisów nowelizacji ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i wynikającego z niej obowiązku powoływania Zespołów Interdyscyplinarnych ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy w rodzinie.
- podjęto uchwałę w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania  członków  Gminnego Zespołu Interdyscyplinarnego w Babicach oraz szczegółowych  warunków jego  funkcjonowania .
     Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Zespół Interdyscyplinarny powoływany jest przez Wójta. Zespół realizuje działania określone w Gminnym Programie Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie. W jego skład wchodzą: przedstawiciele jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, GKRPA,  Policji, oświaty, ochrony zdrowia, organizacji pozarządowych, kuratorzy sądowi. Członkowie Zespołu wykonują zadania w ramach obowiązków służbowych bądź zawodowych.

     Ponadto w sesji udział wzięli zaproszeni goście:
- Komendant Komisariatu Policji w Alwerni Pan Mirosław Dudek, który  przedstawił sprawozdanie z działalności Komisariatu Policji w Alwerni za 2010r
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Babicach Pani Jolanta Radecka przedstawiła sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Babicach za 2010r.  
- Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Babicach przedstawiła jej przewodnicząca Pani Genowefa Brandys.